Happy New Year!🥂

1 januari 2019

Niet te geloven dat 2019 alweer bijna van start gaat. December is voorbij gevlogen. Alles stond natuurlijk in het teken van kerst hier in Amerika. Mijn hostmoeder werd vanuit haar werk voor een heleboel kerstfeestjes uitgenodigd, en ze mocht ons allemaal meenemen! Dat zorgde voor een heleboel gratis eten, en dan vooral de toetjes natuurlijk!

Tussen al deze feestdrukte door, kwamen de ouders van mijn hostmoeder een week bij ons logeren. Dit zorgde ervoor dat ik een week vrij was! Helaas moest ik een heleboel saaie dingen regelen. Ik had namelijk een heleboel papierwerk dat ik moest verzamelen om uiteindelijk een ID te kunnen krijgen. Maar het was wel even lekker om te kunnen uitslapen!

Toen “Nona en Grandpa” weer terug in Denver waren, zijn we nog naar twee lichtevenementen gegaan. Eerst zijn we naar “zoolights” geweest. Helaas was er veel regen die avond dus konden we er niet echt van genieten, maar het was alsnog leuk om alle lichtjes te zien. Het hoogtepunt van de avond was voor mij datik mijn eerste ”smore” gemaakt en gegeten heb! Het andere lichtevenement was in het baseballstadion. Hier liep je door een soort lichtdoolhof, onderweg moest je alle 9 rendieren vinden. Als je dit had gedaan kreeg je een zuurstok en kon je “Santa“ ontmoeten. Vooral mijn hostkindje vond dit fantastisch, ze heeft de hele avond rondgerend.

Dat was trouwens niet de enige Santa die we hebben gezien dit jaar. We zijn ook nog naar ”de Macy’s Santa” gegaan. Hier moest je een uur in een rij in Macy’s staan maar dan heb je ook wat. Een foto waar mijn hostkindje huilend bij Santa op schoot zit. Volgensmij heeft iedereen die kerst viert in Amerika wel zo’n foto in de kast liggen van toen ze 2 waren.

Kerstavond zelf ben ik met mijn hostfamily naar de kerk gegaan. Daarna had mijn hostmoeder een heerlijke lasagna voor ons gemaakt, ontzettend lekker! De volgende ochtend was natuurlijk waar het allemaal om draaide. Het was voor mijn hostkindje de eerste keer dat Santa langskwam, dit was het eerste jaar dat ze het kon begrijpen. Ze was heel blij met alle cadeautjes, maar na 3 pakjes was ze het uitpakken wel moe. Uiteindelijk hadden we dan toch alle cadeaus geopend, er waren zelfs een paar voor mij!

Toen zijn we weer richting Canada gereden, net als met Thanksgiving. Hier hebben we dit alles nóg eens beleefd. Hierna was iedereen heel moe, maar we besloten wel nog even een spelletje te spelen. Met de uitspraak: Dit is het kortste spel. Besloten we Kolonisten van Catan te spelen. Dit zorgde ervoor dat we uiteindelijk pas om half 2 naar bed gingen. Gelukkig konden we allemaal de volgende dag uitslapen.

Teruggekomen heb ik een paar “normale” dagen gewerkt en toen was het alweer oudjaarsavond. Ik wens iedereen veel geluk in 2019!!

1. Daniela hompes:
    1 januari 2019
    wat klinkt het allemaal geweldig. super te horen dat je het naar je zin hebt.
    voor jou ook een gezond en gelukkig nieuwjaar en nog veel plezier in Amerika
    gr. daniela
  2. Iris:
    1 januari 2019
    Leuk om te lezen. Happy new year!
  3. Oma en opa Steuns.:
    1 januari 2019
    Hallo Janine, ik vraag mij af of jij straks nog kunt wennen in zo'n gat als Roermond!!!
    Maar wij zijn er dan wel he"? Ik ga nog een keer proberen een brief te schrijven, hopelijk komt die aan. Hou je goed en tot skypes, groet en een dikke knuffel van opa en oma.
  4. Monique Frissen:
    Gelukkig en gezond nieuwjaar
  5. Marieke:
    1 januari 2019
    Fijn dat t zo goed gaat met je Janine, gelukkig nieuwjaar!!🥳🥳
  6. Amilde:
    1 januari 2019
    Wat een belevenis Kerst in the States. Om nooit te vergeten.
    Ik wens je een fantastisch jaar, dat je maar veel mag zien, mag meemaken en kan genieten.
  7. Vicky:
    2 januari 2019
    Wat gaaf om daar de feestdagen eens mee te maken! Klinkt heel gezellig. :-)
    Voor jou ook een mooi 2019 met nog veel meer avonturen gewenst!
  8. Monique:
    5 januari 2019
    Beetje last, maar de aller beste wensen voor jou Janine! Dat je maar prachtige maanden nog mag beleven daar in Amerika♥️