San Diego☀️

10 augustus 2019

Een paar weken terug heb ik mijn laatste vakantiedagen gebruikt om samen met Fernanda een paar dagen naar San Diego te gaan. Ik zou vrijdagavond in mijn eentje aankomen en zaterdagochtend kwam Fernanda dan. We verbleven samen in een hostel aan het strand, een ideale locatie. Je kon letterlijk uit je bed het strand op rollen. Ook was er een heel leuk terras gedeelte dat over het strand uitkeek en waar je lekker in een hangmat kon liggen. Toen ik die eerste avond aankwam, was er meteen een ander nederlands meisje waar ik leuk contact mee had. Met haar ben ik de volgende ochtend ook alle surfshops in de omgeving afgegaan om vervolgens lekker taco’s op het strand te eten.

Toen Fernanda arriveerde zijn we direct op het strand gaan liggen. Hier heb ik zelfs nog even een potje beachvolleybal kunnen spelen! ‘s Avonds bleven we gezellig bij het terras dat aan ons hostel zat, het was erg gezellig om hier te zitten en nieuwe mensen te ontmoeten. Zo hebben we ook Lulu ontmoet die net als ons heel graag naar Balboa park wilde gaan. Met z’n drieën zijn we hier dus de dag erop heen gegaan.

Balboa park was wel een van mijn hoogtepunten van onze reis. Er was ontzettend veel te doen, van museums tot bloementuinen en van kleine galleriën tot luxe restaurants. Hier hebben we ons prima de hele dag vermaakt. Uiteindelijk hebben we ook nog even de scooters uitgeprobeerd! Dat ging nog best hard, maar dit maakte dat het alleen maar leuker was om er een te rijden.

Na deze drukke dag hebben we het de dag erop maar even rustig aan gedaan. We waren ten slotte op vakantie, dus we hebben er een lekker stranddagje van gemaakt. Beetje zwemmen, beetje slapen en een beetje volleyballen. Wel hebben we toen plannen gemaakt voor de dag daarna, ik wilde graag nog naar la jolla namelijk.

Dus de ochtend erna zaten we met z’n vieren in een uber. Samen met Lulu en Julia deelden we dan ook de prijs. In la jolla zijn we gaan uiteten in wat waarschijnlijk het duurste restaurant is waar ik ooit ben geweest. Ik zat nog vrij vol van het ontbijt dus had ik alleen een kleine salade besteld, maar alleen dat was al 20 dollar! Wel hadden we een prachtig uitzicht, daar betaal je dan voor. Na onze lunch zijn we de rest van la jolla gaan ontdekken. Het dorpje was erg leuk maar ook vrij klein, het hoogtepunt is een strand vol zeeleeuwen en zeehonden. Heel leuk om te zien maar wel erg toeristisch. Toen hadden we het dan ook wel gezien in la jolla en zijn we naar Black’s beach gegaan. Dit is een afgelegen strand dat ons was aangeraden door andere mensen in ons hostel. Het was een behoorlijke klim om er te komen, maar het was zeker de moeite waard. Het was er heel rustig en kalm, heel wat anders dan het strand in la jolla.

En toen zat onze laatste dag in San Diego er alweer op! De volgende ochtend vlogen we weer terug naar Seattle. Een heel raar gevoel was dat, de laatste keer dat ik terug naar Seattle, mijn thuis, vloog. Ik heb daarna ook geprobeerd heel veel dingen nog te plannen die ik graag wilde zien.

Zo zijn we met een groep meiden een dag naar Mount Rainier gegaan. Het was daar zo mooi! Heel indrukwekkend om daadwerkelijk bij die berg te zijn die altijd in de verte te zien is. Ook ben ik samen met Alice een weekend flink gaan wandelen. Samen zijn we Mount Si opgelopen. Dat was nog een hele tour, onderweg zagen we een baby zwarte beer lopen waarna we een tijdje erg bang waren om de moeder tegen te komen. En het weer was heel mistig wat extra bijdraagde aan de mystieke sfeer. Maar het was het waard, prachtig uitzich hadden we vanaf de top van de berg! In het begin zagen we bijna niks omdat het zo mistig was, maar later klaarde het op.

De dag daarna gingen we alweer vroeg op pad. Deze keer een wat minder intensieve wandeling en ook veel meer mensen die we onderweg tegenkwamen. Wederom een prachtig uitzicht, maar het kon Mount Si niet overtreffen. ‘s Middags zijn we nog naar lake Kachess gereden om lekker uit te rusten want we dachten allebei dat we een andere wandeling niet meer aan zouden kunnen.

Vervolgens hadden we hier in onze neighborhood een summerfest. Dit was heel erg gezellig, ontzettend lekker en ongezond eten gehad😅. Ook was er hele goede muziek, een Pearl Jam coverbandje dat heel goed speelde en ‘s avonds een bandje dat heel goed eighties muziek speelde. Iedereen zong en danste ook enthousiast mee. Het was wel even slikken voor mij, ik realiseerde me hoe erg gehecht ik eigenlijk ben geraakt aan deze stad en de mensen hier.

Ik heb nu nog 10 dagen hier, ik heb er 355 op zitten inde states. Het is een geweldige ervaring geweest met ups en downs. Als ik nu terugkijk zou ik niets willen veranderen. Zelfs het feit dat ik een rematch heb moeten doen heeft me meer gegeven dan afgenomen. Het zal even lastig worden alles wat ik hier nu heb achter te moeten laten. Maar ik kijk er ook erg naar uit om met mijn studie te beginnen en om iedereen die ik een jaar geleden heb achter gelaten weer te zien! Tot over 2 weken!

1. Iris:
    11 augustus 2019
    Leuk om te lezen Janine! Geniet van je laatste dagen, en hopelijk een voorspoedige terugreis! Bedankt dat ik mee heb mogen lezen en genieten van alles wat je hebt meegemaakt. Weet zeker dat er hier een aantal mensen rondlopen in de buurt die die laatste 10 dagen heel graag zo snel mogelijk voorbij willen laten gaan om je weer in de armen te sluiten! Ik weet ook zeker dat ze supertrots op je zijn, en terecht!!! Mooie leerzame ervaring die je nooit meer vergeet. Groetjes en tot ziens!
  2. Amilde:
    Lieve Janine
    Ik sluit me helemaal aan bij de mooie woorden van Iris. Daar is alles mee gezegd. Dikke knuffel en see you soon!
  3. Daniela hompes:
    11 augustus 2019
    wat is een jaar voorbij gevlogen en wat heb je veel gezien en gedaan. geweldig. wat een ervaring. super hoe je dit alles zelf hebt gedaan. nog 10 dagen en weer home sweet home . geniet van je laatste dagen en een goede terugreis. groetjes daniela
  4. Vicky:
    13 augustus 2019
    Gek he? Dat een jaar nu al om is! Geniet van je laatste weken en tot snel in NL!
  5. Oma en opa Steuns.:
    13 augustus 2019
    Hallo Janine, o, wat zijn we verschrikkelijk aan het aftellen. Ik droom er 's nachts van.
    De hele tijd denk ik hoe ga je verhalen vertellen? Als ik vraag: en hoe was het?, kom je een week niet meer stil, ha,ha. We gaan door met aftellen en zien vreselijk uit naar je komst, knuffels omi en opi.