Familiebezoek!!

14 juni 2019 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Jaja na 2e paasdag was het eindelijk zover. Papa, mama, Thijs en Stan kwamen op bezoek. ‘s Ochtends rond half 10 stopte de uber eindelijk voor ons huis, samen met Meggan stond ik buiten te wachten. Dat was echt heel raar om zonder beeldscherm ertussen “hoi” te kunnen zeggen en wat was Stan veel gegroeid! Maar na een uurtje was het alweer als vanouds. Na een korte rondleiding rond het huis zijn we met de hele familie en Meggan boodschappen gaan doen. Dat was heel vreemd, om samen met mijn ouders rond te kunnen lopen door de straten die ik elke dag zie.

Teruggekomen thuis werd er gelunched en Meggan naar bed gebracht. Terwijl zij sliep, was het tijd om een heleboel lekkers in ontvangst te nemen! Er was namelijk onderhand een koffer vol eten meegenomen uit Nederland. Daarna werden er spelletjes gedaan en veel bijgekletst. Tussendoor ging iedereen om de beurt ook even bijslapen want het was toch wel een drukke reis geweest. ‘s Avonds toen mijn hostparents thuiskwamen hebben we met z’n alle gegeten en werd er een nieuwe ronde cadeautjes gedaan. Dat vond ik wel erg speciaal om zo met 2 families aan 1 tafel te zitten. Lang hebben we niet nagetafeld omdat iedereen zo ontzettend moe was en we hadden nog een drukke 10 dagen voor de boeg!

dag 1

‘s Ochtends werd er door mij gewoon gewerkt. De rest van de familie ontbeet in de airbnb die aan ons huis vastzit en ik en Meggan ontbeten zoals gewoonlijk samen. Toen ik rond 11 uur klaar was en mijn hostmom met Meggan bleef, konden we voor het eerst met z’n vijven iets ondernemen. Samen namen we de bus richting MoPop, een museum over de popcultuur. Dit stond ook nog op mijn bucketlist en het voldeed volledig aan de verwachtingen. Er waren exposities over films, muziek en videogames. Je kon ook veel dingen zelf doen, zo konden we allemaal instrumenten uitproberen en videogames spelen. Terwijl we daar waren was het ook al weer helemaal normaal om met z’n alle bij elkaar te zijn. Nadat we het museum werden uitgezet omdat het ging sluiten zijn we de spaceneedle opgegaan. Dit is iedereen behalve papa, bovenop hadden we een erg mooi uitzicht over de stad. Maar we hadden het al vrij snel gezien en beneden aangekomen hebben we nog wat gegeten en toen terug want nog niet iedereen was over de jetleg heen.😅

dag 2

De ochtend begon weer als altijd met een ontbijtje. Maar vandaag stond een bezoekje aan het aquarium gepland samen met Meggan. Dit was erg gezellig, het aquarium is dan ook erg fijn ingericht met speelplekken en zitplaatsen overal. Dus het was helemaal geen probleem om Meggan entertained te houden terwijl wij rustig naar de vissen en dieren konden kijken. Na het aquarium ging de rest van de familie nog naar het Chihully Glass museum. Helaas was het tijd voor Meggans middagdutje dus wij moesten al met de bus terug. Onderweg viel Meggan op mijn schoot in slaap, zó moe was ze!

Dag 3

Vandaag is het alweer donderdag, dus Storytime bij de bieb. Dit is altijd erg druk dus helaas kon ik niet iedereen mee hiernaartoe nemen. We wilden ook niet weer met de bus naar downtown gaan vandaag, gelukkig ligt hier om de hoek een gigantisch park met mooie wandelroutes. Hier kon mijn familie wel een dagje vertoeven. Zo rond 3 uur ‘s middags was iedereen weer thuis, papa kon toen beginnen aan het avondeten. Vanavond zouden we namelijk weer gezamelijk dineren en deze keer waren wij aan de beurt om te koken. Nu iedereen was bijgekomen van de lange reis werd er deze keer ook iets langer nagetafeld.

Dag 4

Dezeochtend moesten papa en Thijs onze huurauto ophalen in downtown Seattle. Terwijl zij daarmee bezig waren, zijn Stan, mama, Meggan en ik gezellig naar starbucks geweest. Dat stond voornamelijk bij Stan hoog op het lijstje. Daarna zijn we nog naar de playtime in het Community Center geweest. Het was heel apart om de activiteiten die ik elke week met Meggan onderneem, nu ook met mijn familie te delen. Wel ontzettend gezellig natuurlijk! De rest van de middag zijn we gewoon thuis gebleven. ‘s Avonds toen mijn hostdad thuiskwam hebben we met z’n alle een pizza besteld en gegeten. Nadat Meggan in bed lag hebben we ook nog gezellig spelletjes gespeeld, samen met mijn hostdad. Nu hadden we ook eindelijk de kans om elkaar echt wat beter te leren kennen, dat was wel heel leuk!

dag 5

Vandaag was het tijd voor ons om de VS achter ons te laten en Canada binnen te treden! In onze huurauto vertrokken we dan zo rond 11 uur ‘s ochtends. Vanuit Seattle is Canada maar 2,5 uur rijden dus dat was goed te doen. Rond lunchtijd stopte we even in Fairhaven, een klein dorpje langs de kust. Daarna vervolgde onze reis en al snel waren we in Canada. De airbnb die we hadden geboekt lag ongeveer 5 minuten van de grens dus dat was prima te doen. De rest van de avond hebben we gezellig spelletjes gespeeld.

Dag 6

Na vroeg op te zijn gestaan zijn we vertrokken om een wandeling te gaan maken. Dit was nog ongeveer een uurtje rijden van ons airbnb. Ondanks dat we zo vroeg waren opgestaan, waren we toch vrij laat pas bij het startpunt van de wandeling. De wandeling die we gingen maken was ongeveer 15 km, dat moet wel kunnen dachten we. Maar na anderhalf uur hadden we net 3 km erop zitten. Het pad ging ontzettend steil omhoog en omlaag. Ondanks dat was het wel erg mooi, we liepen langs een rivier af. Na deze eerste paar km nam het pas echter een andere route, we moesten het hele dorp doorkruisen om aan de andere kant weer tussen de natuur te komen. Op dit punt begonnen we ook te twijfelen of we voor sluitingstijd weer bij de auto terug zouden komen. We hebben toen uiteindelijk besloten naar de auto terug te lopen en naar de andere kant van het dorp toe te rijden om daar de wandelen. Dit hebben we toen ook uiteindelijk gedaan, maar we waren allemaal al erg uitgeput en begonnen ook wel honger te krijgen. Niet veel later zaten we dus ook alweer in de auto terug.

Dag 7

Net als de dag ervoor waren we weer vroeg op, vandaag stond Vancouver op het programma. Dit was wederom een klein uurtje rijden. We hebben de auto in Stanley park geparkeerd en zijn daar ook onze dag gestart. Na een uurtje kwamen we erachter dat het ons bijna de hele dag zou kosten om het hele park te zien. Dus toen besloten we om naar downtown Vancouver te lopen om daar te lunchen. Daarna hebben we een tijdje door Gastown, een stukje van de oude stad, gelopen. Toen we dat hadden gezien zijn we weer terug richting de auto gelopen. Vervolgens zijn we met de auto naar Grouse Mountain gereden, met een gondel kun je hier de berg op. Bovenop de berg hadden we een prachtig uitzicht op de stad. Wel waren we allemaal ontzettend moe, dus lang zijn we daar niet gebleven.

Dag 8

Het is alweer dinsdag en vandaag was het tijd om terug te keren naar Seattle. Onderweg hadden we een aantal stops gepland. Eerst stopte we in Lynden, dit zou een Nederlands dorpje moeten zijn. Dat was wel grappig om te zien, ze hadden een paar windmolens daar en veel dingen stonden met een Nederlandse naam aangegeven. Maar dat was het ook, het was nog steeds erg Amerikaans allemaal. We zijn hier wel een tijdje gebleven  voor we naar onze volgende bestemming reden. Dit was een tulpenfestival, hier zouden we ook mijn hostmom, Meggan en haar oma ontmoeten. Het weer was heerlijk zonnig en het was erg mooi om alle tulpen te zien, vooral omdat je in de verte een heel mooi uitzicht op de bergen had. Hierna zijn we nog met z’n alle gaan uiteten bij de spaghetti factory, ook mijn hostdad en zijn broer kwamen ons hier vergezellen.

Dag 9

Dit was alweer mijn laatste vrije dag en vandaag stond sightseeing in Seattle op het programma. Allereerst zijn we naar Pike place market gegaan. Dit vond vooral mama erg leuk. Stan die keek er al de hele week naar uit om de eerste starbucks te zien, deze ligt tegenover Pike place. Hierna zijn we gaan lunchen in het Waterfrontpark. Daarna zijn we langzaam maar zeker richting het baseballfield gelopen. Hier gingen we samen met mijn hostfamily naar een game kijken. Dit vond ik wel een van de hoogtepunten van onze week, ondanks dat ons team niet 1 punt heeft gescoord was het een hele beleving om een game bij te wonen!

Dag 10

De laatste dag alweer, vandaag moest ik ook weer werken dus in de ochtend ben ik samen met mama en Meggan naar storytime gegaan. Onderweg naar de bieb vond ik het toch wel een raar idee om de dag erop weer alleen met Meggan te zijn. In de loop van de dag werd dit gevoel alleen maar erger. ‘s Avonds zijn we met de hele familie bij Facebook gaan eten. Dat was wel een hele ervaring, ook gaf mijn hostmom ons een rondleiding na het eten. Onderweg terug kwam het afscheid toch wel weer akelig dichtbij. Ongelofelijk hoe snel 10 dagen voorbij kunnen vliegen. Toen ik zo rond half 9 mijn familie had uitgezwaaid voelde het heel leeg in huis. Ik wist toen ook zeker dat ik de juiste keuze had gemaakt om niet langer hier te blijven. Ik had meer dan ooit het gevoel dat mijn leven toch gewoon thuis in Nederland is.

Het was heel speciaal om mijn leven hier op deze manier met mijn familie te hebben kunnen delen. Ik heb dan ook echt wel even een paar dagen moeten bijkomen. Gelukkig heb ik inmiddels hele goede vrienden hier waar ik in het weekend gezellig mee afspreek en waar ik het heel leuk mee heb!

1. Iris:
    14 juni 2019
    Leuk om te lezen meid!!! Je familie heeft er ook van genoten. Geniet nog maar lekker van de zomer, dan is het zo weer september en dan sta je voor een nieuw afscheid. Dan gaat hier het “normale” leventje weer door...! Groetjes!
  2. Daniela hompes:
    14 juni 2019
    mooi te lezen hoe je het ervaren hebt. natuurlijk had ik al van mama de verhalen gehoord. home sweet home. en dan na zulke mooie ervaring die je nu mag meemaken is het toch fijn te horen hoe goed je het thuis hebt. nog 2 maandjes en ben je alweer bijna thuis. geniet er nog van. groetjes daniela
  3. Amilde:
    15 juni 2019
    Oost West Thuis Best. Maar dit avontuur heb jij maar mooi beleefd. Daar zul je nog vaak op terug kunnen kijken. Mooi dat jullie dit ook even met zijn allen hebben kunnen beleven. Aftellen nu....en dan na de zomer op weg naar een nieuw avontuur ! Trots op je 😘🙋
  4. Oma en opa Steuns.:
    15 juni 2019
    Hallo Janine, ik ken natuurlijk de verhalen over het bezoek, maar leuk om het vanuit jouw oogpunt te horen. We tellen hier ook flink af. Ik ben blij dat je voor Nederland kiest.
    Mooi verhaal trouwens, mooi geschreven, je moet schrijfster worden!!! groetjes en kusjes , oma en opa.