Chicago Weekendclass

10 juli 2019 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Toen mijn familie weer goed en wel thuis was en ik er weer een ‘gewone’ werkweek op had zitten, was het moederdag. Dit betekende voor mij dat ik het huis een weekend voor mezelf zou hebben, mijn hostouders gingen samen met mijn hostkindje een weekendje naar opa en oma. Zaterdag hebben we met een groepje een dagtrip naar Olympic Nationalpark gemaakt. Hiervoor moesten we om 5 uur ‘s ochtends de deur uit om met de eerste ferryboot naar Bainbridge island te gaan. Daar aangekomen stond een vriend van Daniëlla ons op te wachten met de auto. Vervolgens na een 2,5 uur lange autorit kwamen we op de top van de berg aan. De wandeling die we daar nog moesten maken was niet heel zwaar maar wel lag er overal sneeuw! Maar wat was het uitzicht prachtig, heel mooi. Na een uurtje hadden we het er wel gezien en besloten we de rest van de dag rustig bij lake crescent te verbrengen. Wederom was dit een prachtige plek. Het water was helaas te koud om in te zwemmen, maar we hebben ons prima vermaakt langs de kant. Uiteindelijk stonden we om kwart voor vijf weer aan de haven voor de ferry terug. Ik was ontzettend moe, op de boot viel ik al bijna in slaap dus de rest van de avond heb ik ook weinig meer ondernomen.

Ook het volgende weekend stond weer wat leuks op de planning, voor de au pair meeting van deze maand kregen we namelijk een tour door het baseballstadion. Tijdens deze tour konden we een kijkje nemen in de meest luxe suites, de perszalen en we mochten zelfs even het veld op. Nadat onze tour voorbij was zijn Fernanda, Rosie en ik samen gaan lunchen bij pioneer square, dit is een gezellig pleintje in het centrum van de stad. Na onze lunch hebben we spontaan even tafeltennis gespeeld met een aantal andere die daar toevallig waren. Het plein is namelijk gevuld met allerlei spellen die je wanneer je maar wilt kunt spelen. Hier hebben we ons de rest van de middag wel vermaakt en als afsluiter van de dag natuurlijk een lekker ijsje gehaald! Hier in Seattle hebben ze zoveel lekkere ijszaken, daar ga ik nog flink van genieten deze zomer.

Inmiddels begon ik me ook alweer klaar te maken voor mijn volgende vliegreis. Deze keer voor een weekendclass in Chicago, van vrijdag tot en met zondag kregen we een heleboel lessen. Sommige over Amerikaanse politiek of geschiedenis, maar tijdens andere lessen mochten we zelf de stad in. Samen met Alicia en Elona hebben we ons hier prima vermaakt. Wel was het erg vermoeiend allemaal, dondagnacht om 11 uur vertrokken we namelijk naar Chicago waar we om half 6 ‘s ochtends aankwamen. Nadat we dus min of meer een nacht hadden overgeslagen moesten we van 3 tot half 10 in een klaslokaal zitten. Vrij weinig heb ik dan ook meegekregen van wat er tijdens die uren is verteld. Na een goede nachtrust was het zaterdag een stuk beter vol te houden. We hadden die dag ook een stuk meer tijd om buiten het klaslokaal door te brengen. Het zonnetje scheen lekker, perfecte dag dus om rustig door de stad te lopen. Het voelde wel vertrouwd om weer terug in Chicago te zijn, zeker toen ik die avond Estelle weer zag! Ik trok veel met haar op tijdens mijn tijd in Chicago en het was heel leuk om haar weer te zien. We hebben een tijdje bijgekletst tot we allebei weer weg moesten. In Augustus zien we ons weer want dan komt ze mij opzoeken in Seattle.

Zondag was alweer onze laatste dag in Chicago, een comedyshow en bustour stonden op het programma vandaag. De comedyshow was erg geslaagd, de bustour helaas wat minder. Het was onzettend mistig, zelfs onze tourguide wist af en toe niet zeker waar de gebouwen waren. Na deze tour hebben we nog wat gegeten voor we weer terug naar Seattle vlogen.

Na gewoon doordeweeks gewerkt te hebben kreeg ik in het weekend eindelijk de kans om naar Golden Gardens te gaan. Dit is een van de weinige goede stranden in Seattle. Ondanks dat Seattle aan de kust ligt zijn er namelijk maar weinig zandstranden. Na hier een middagje doorgebracht te hebben was dit wel meteen een van mijn favoriete plekken. Er werd beachvolleybal gespeeld en hier en daar wat muziek, het uitzicht op de bergen maakt het plaatje compleet. Niet gek dus dat ik hier een week later weer te vinden was. Deze keer was het weer ietsje minder, regen, koud en heel veel wind. Niet ideaal dus, maar een vriendin vierde er haar verjaardag dus daar moesten we ons overheen zetten. Uiteindelijk werd het wederom heel gezellig, veel gelachen en na een paar uur kwam zelfs de zon nog even door!

Na het weekend was het helaas de laatste week voor Maddie. Zij is een nanny waar ik veel mee optrek, onze hostkindje kunnen het goed vinden samen en we spreken elke dag af om samen naar het park te gaan. Na de zomer gaat zij voor een jaar in Schotland studeren, dus dit was haar laatste week werken voor vertrek. Erg jammer want het was super gezellig om samen te kletsen terwijl de kinderen het ook naar hun zin hebben. Om onze tijd samen goed af te sluiten hadden we een picknick georganiseerd. Het weer was perfect en Meggan vond het geweldig. Eerst mocht ze helpen om lunch klaar te maken en vervolgens speelgoed uitzoeken om mee te nemen. De rest van de week heeft ze dit nog heel trots naverteld! Wel jammer dat het na de picknick echt erop zat. Wel blijven Maddie en ik zowieso nog contact houden, ik ga haar opzoeken in Schotland en zij wil graag een keer naar Nederland. Dat we deze periode nu hebben afgesloten liet me wel inzien hoe dichtbij het einde van dit jaar komt. 6 weken heb ik nog in het vooruitzicht, ik heb er heel veel zin in om terug te zijn en iedereen weer te zien. Maar ik heb het wel moeilijk met het idee om Meggan en mijn routine hier achter te laten. Ik ga deze laatste paar weken nog zoveel mogelijk leuks doen en er staat nog een reis naar San Diego gepland. Daarna zit het er toch echt op en is het tijd om terug te komen.

1. Iris:
    10 juli 2019
    Hier zijn ook genoeg ijszaken Janine!!! Stan staat al te popelen om ze met je uit te proberen!!! Leuk geschreven weer..! Groetjes uit Maerum!!!
  2. Melissa:
    18 juli 2019
    Dit jaar is omgevlogen, hè Janine!
    Maar Nederland is ook erg leuk en je vindt hier wel weer een nieuwe routine 😉
    Maar nu eerst nog een paar weken volop genieten in Seattle en van Meggan ; nog veel dingen doen en beleven!
    Je hebt al zoveel gedaan en zelfstandig acties ondernomen. Daar mag je trots op zijn en dat neemt niemand je ooit meer af!
    Veel plezier nog de komende tijd!

Groetjes, Melissa
  3. Vicky:
    19 juli 2019
    Mooi geschreven weer!
    En idd heel dubbel. Superfijn om weer terug naar NL te komen maar je hebt daar ook veel opgebouwd, nieuwe vrienden gemaakt en beleeft natuurlijk. Geniet er nog even volop van!