San Francisco

12 december 2018

2 weken geleden, toen we nog maar net waren bijgekomen van Thanksgiving, zijn we naar San Francisco gegaan! Mijn hostmoeder moest daarheen voor haar werk, en ze kon ons allemaal meenemen. We verbleven in een hotel in een klein stadje net buiten San Francisco genaamd Palo Alto. Hier zijn we 4 dagen gebleven, een van die dagen zijn mijn hostvader, hostkid en ik echt San Francisco ingegaan.

Eerst zijn we met de auto door de stad gereden, tot we bij onze eerste stop aankwamen. We zijn hier rond “the palace of fine arts theatre” gelopen. Dit zag eruit alsof de romeinen het hadden gebouwd, maar het is pas 100 jaar oud. Vanuit hier zijn we naar een strandje gelopen waar veel mensen hun hond uitlieten. Vanuit dit strand had je een heel mooi uitzicht op de golden gate bridge en Alcatraz. Na wat over het strand te hebben gewandeld zijn we weer naar de auto gelopen.

Onze volgende stop was “Fisherman’s wharf”. Dit is een soort boulevard met allerlei winkels en restaurantjes, en een heel mooi uitzicht op Alcatraz. Hier hebben we “clam chowder” gegeten, dit is een soep die heel typerend is voor de omgeving. Het was best een regenahtige dag, dus het was de perfecte lunch! We zijn de boulevard op en neer gelopen en kwamen ook langs een grote kerstboom. Heel raar om die tussen de palmbomen te zien staan!

Tot slot zijn we naar een beroemde weg met een heleboel bochten gegaan. Bovenaan had je een heel mooi uitzicht over de stad. Het begon ook al donker te worden, dat maakte het extra mooi met alle lichtjes. Gek genoeg was de “Oakland Bay bridge” veel mooier verlicht dan de “Golden Gate bridge” terwijl die veel minder populair is. Het was toen wel tijd om terug naar het hotel te gaan, maar we hebben ter afsluiting wel nog pizza gegeten!

In Palo Alto hebben we ook nog wat bezichtingen gedaan, zo hebben we bijvoorbeeld over de Stanford University campus gelopen. Toen we hiernaar opweg waren was het heel moeilijk om de campus te vinden. Dit is vreemd omdat de campus ontzettend groot is, maar het park eromheen is nóg groter blijkbaar! Ook zijn we naar het Facebook hoofdkantoor geweest, dit is waar mijn hostmoeder werkt. Hier hebben we geluncht, het was wel grappig om te zien hoe dat in zijn werk gaat. Er waren allerlei verschillende restaurantjes op een soort binnenplaats. Elk restaurant serveerde iets anders. En het beste is, het was allemaal gratis! Overal zag je mensen zitten alsof het een school was, maar voor die mensen is dat gewoon de lunchpauze op het werk.

Onderweg terug naar het vliegveld zijn we bij in-n-out gaan eten. Echt Amerikaans fastfood! Al met al hebben we het goed naar onze zin gehad in Californië!

1. Iris:
    12 december 2018
    Jeetje zeg! Jij boft maar mer je nieuwe hostgezin!!! Je maakt zo nog veel meer mee dan dat je gewend was op de vorige plek! Geniet van elk moment, het jaar zal zo wel zeker omvliegen! Veel plezier!
  2. Vicky:
    12 december 2018
    Gaaf... :-) Fijn dat je bij zo'n leuk gezin zit nu! Geniet ervan!
  3. Melissa:
    12 december 2018
    Wat fijn om te lezen, Janine. Goed dat jij zelf de juiste keuze hebt gemaakt om te switchen van gezin. Zo te lezen hoor je al helemaal bij de familie. Fijn voor je!
    Ik wens je dan ook heel veel plezier voor de komende maanden.
    Groetjes, Melissa
  4. Melissa:
    12 december 2018
    Btw; prachtige foto's weer!
  5. Amilde:
    12 december 2018
    Waauw wat heb je al veel gezien. Alcatraz lijkt me indrukwekkend om te zien liggen.
    Geniet van alle indrukken
    Groetjes