Happy Birthday!

10 oktober 2018

Mijn verjaardag zit er inmiddels alweer op. Het is raar om te bedenken dat ik over precies een jaar mijn verjaardag weer in Nederland vier. Ondanks dat er geen vlaai is hier, heb ik toch een hele leuke dag gehad. De kinderen hadden allemaal een tekening gemaakt en ik heb een hele lieve kaart van mijn hostparents gekregen. Om de dag af te sluiten zijn we lekker gaan uiteten in een italiaans restaurantje. Hier werd er voor mij een speciaal verjaardagsdessert besteld en gezongen.

Met mijn verjaardag eindigde ook mijn lange weekend. Mijn hostfamily had namelijk van zaterdagochtend tot maandagavond een trip naar Michigan gepland. Ik ging niet mee, dus zou ik het huis voor mij alleen hebben. Helaas ging de trip niet door, maar ik had wel van vrijdagmiddag tot dindsdagochtend vrij!

Vrijdagavond had ik Lou en Marije, 2 Nederlandse au pairs, bij mij uitgenodigd. We hebben eerst samen sushi gegeten en daarna een film gekeken. Ook hebben we toen besloten de dag daarna samen te lunchen. Dit gingen we doen op Lincoln Square, wat we niet wisten was dat hier op dezelfde dag een “Applefest” was. Dit was letterlijk een festival in het teken van appels. Bij de ingang kreeg iedereen gratis appelsap, verder kon je allerlei soorten appelgebak kopen maar ook gewoon appels natuurlijk. Er stonden overal kraampjes van winkels waar je even kon kijken en er hing een hele gezellige sfeer.

Op zondag vond de Chicago Marathon plaats, deze kwam langs onze straat. Om 7 uur stond ik al op om naar de eerste renners te kijken. Eerst kwamen de gehandicapte mensen die in een rolstoel zitten langs. Meteen daarna kwamen de professionele renners. Heel indrukwekkend om te zien hoe snel die de maraton rennen! Toen zijn we terug naar binnen gegaan om te ontbijten.

Later op de ochtend zijn we nog met een groepje downtown naar de maraton gaan kijken. Het was toen wel al relatief laat en alleen de laatste groepen die kwamen nog langs. Na de maraton hebben we nog wat gewinkeld. Het wordt namelijk langzaam tijd om winterkleren in te kopen. Het weer slaat hier namelijk van het ene op het andere moment om!

Maandag was een lekker relaxed dagje. 28 graden dus lekker met een boek in de zon gezeten op het strand!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Iris:
    10 oktober 2018
    Klinkt allemaal erg leuk! Let maar op, het jaar vliegt in op deze manier. Groetjes!
  2. Daniela hompes:
    10 oktober 2018
    als eerste nog gefeliciteerd met je verjaardag. gezellig dat jullie zijn gaan uiteten.
    zit ik zondag met mijn koffie klaar om je verhaal te lezen. geen verhaal.... haha
    fijn te horen dat het je bevalt en goed met je gaat. zeker nu je ook contacten hebt met andere meiden. geniet ervan. groetjes daniela.
  3. Oma en opa Steuns.:
    10 oktober 2018
    Janine, wat was het leuk om met je te skypen. je ziet er gelukkig nog hetzelfde uit. Iedereen vraagt mij iedereen het hemd van het lijf hoe het met je gaat. Bij het zwemmen was er iemand die een kleinkind had die een jaar naar Zuid-Afrika ging om een opleiding te doen voor ranger. Blij dat jij dit doet. Hou je goed, tot de volgende brief, Groet en dikke kus, oma en opa.
  4. Melissa:
    11 oktober 2018
    Eindelijk weer een nieuw verhaal! Bijzonder hè, om je verjaardag daar te vieren. Leuk dat de kids een tekening voor jou hebben gemaakt en dat jullie uit zijn gaan eten. Hopelijk heb je je een beetje speciaal gevoeld.
    En zo te lezen ben je je vrije dagen ook goed doorgekomen. Leuk zeg, om te lezen wat je dan allemaal onderneemt.
    Ik kijk er weer naar uit om te lezen wat je deze week allemaal mee gaat maken!
    Fijn weekend alvast.

Groetjes, Melissa