FallšŸ‚

15 oktober 2018

De herfst is hier inmiddels begonnen, al voelt het al een beetje als winter. De temperaturen zijn hier afgelopen week in twee dagen tijd van 28 graden naar 6 graden gegaan. En het is koud! Voor mij voelen de temperaturen echt al winters aan, ik loop dan ook rond met muts, sjaal en handschoenen. Op het schoolplein wordt ik dan toch een beetje raar aangekeken. De meeste mensen lopen namelijk nog zonder jas in een warme trui rond, een paar zelfs nog in de korte broek! Maar dat is voor mij toch echt teveel van het goede.

Dat het herfst is betekent ook dat overal halloweendecoraties en pompoenen verschijnen en ... het is weer tijd voor stampot! Ik heb afgelopen week dus een poging gedaan om hutspot te maken. Ik was persoonlijk niet ontevreden met het resultaat, er hadden wat meer wortels in gemogen, maar dat was ook alles. De kinderen waren echter niet zo blij met mijn kookkunstenšŸ˜‚. Cooper (3) spuugde het meteen weer uit en Knox (5) heeft met moeite 6 hapjes genomen. Gelukkig was Eli (9) redelijk enthousiast.

Op zaterdag heb ik gewerkt van 3-8 pm. Mijn hostparents namen Eli mee op een ā€œdatenightā€, wat betekent dat ze wat qualitytime met elkaar doorbrengen. Ik heb voor de rest eten gekookt. Na het eten waren Cooper en Knox zĆ³ moe, dat ik ze meteen naar bed heb gebracht. Onverwachts konden Sadie (11) en ik dus een film kijken. We hebben toen eerst samen alles opgeruimd beneden, lekker thee gezet en toen een echte meidenfilm gekeken. Want met 3 broertjes is dat normaal gesproken onmogelijk. Ondanks dat ik aan het werk was, hadden we dus een hele gezellige ā€girls movie nightā€!

Op zondag vond mijn eerste LCC meeting plaats. Je LCC is je officiele contactpersoon terwijl je in Amerika verblijft. Deze LCC zorgt voor meerdere au pairs in de omgeving tegelijk, en 1 keer per maand hebben we een meeting met zā€™n alle. Voor deze meeting gingen we naar een All Seasons Apple Orchard. Om 11.45 hadden we voor Suziā€™s (mijn LCC) appartement afgesproken. Er moest namelijk gecarpoold worden. Het lezen van digitale tijd blijft gevaarlijk gebied voor mij. Om kwart voor elf stond ik dus al klaar voor vertrek šŸ˜…. Ā Gelukkig had ik een boek mee, dus kon ik wat lezen. Een uur later zaten we allemaal in de auto en konden we vertrekken. De rit duurde ongeveer anderhalfuur, maar dan heb je ook wat. We kwamen aan bij een grote farm waar vanalles en nogwat te doen was. Eerst hebben we een beetje rondgelopen over de farm en daarna zijn we met zā€™n alle op een kar, achter een traktor naar de appelgaard gereden. Iedereen had bij de entree een papieren zak gekregen die we hier konden vullen. Hierna was het alweer bijna tijd om terug te gaan, we moesten namelijk nog anderhalfuur rijden voor we terug waren. Eenmaal terug in de stad zijn we nog een pizza gaan eten en toen was het al na zevenen. Tijd om terug naar huis te gaan dus want op maandag moet iedereen weer gewoon werken.

Fotoā€™s

1. Iris:
    15 oktober 2018
    Hier was het gisteren nog 27 graden. Maf he?! Leuk verhaal weer. Groetjes!
  2. Monique Frissen:
    15 oktober 2018
    Leuk verhaal. Jee 6 graden, dat is idd koud.
  3. Vicky:
    16 oktober 2018
    Hahahaha! ik lees dat je ze aan het bent laten kennismaken met de Nederlandse stamppotten! leuk! Volgende keer zoervleisj? :-P
    In 2 dagen van 28 nar 6 graden is ook best wel extreem... Ben wel benieuwd hoe koud het daar gaat worden in de winter als ze dan nu nog zonder jas lopen en dat normaal vinden. :-O
  4. Yvonne:
    16 oktober 2018
    Heel leuk om te lezen ,jou verhalen .
    Groetjes uit een warm Roermond.
  5. Amilde:
    Hey Janine
    Brrr krijg het al koud als ik het lees. Maar het zal ook zeker zijn charme hebben straks. Want sneeuw zul jij zeker gaan zien denk ik. En die stamppot. Gewoon elke week maken, dan wennen ze er vanzelf wel aan šŸ˜‰
    Groetjes
  6. Rianne:
    16 oktober 2018
    Haha super leuk om te lezen! Ik had via instagram al wat fotoā€™s voorbij zie komen, heel leuk!! Geniet!!
  7. Oma en opa Steuns.:
    17 oktober 2018
    Hallo Janine, ja wij hebben hier ook extreem weer, 27 graden in oktober, belachelijk! Ik ben blij dat het pakket eindelijk is aangekomen. Lijkt me leuk om met de kids het dialectboekje door te nemen, dat wordt lachen,!!! Tot schrijfs, groet omi en opi.