New York

24 augustus 2018 - New York City, Verenigde Staten

Deel 1 van mijn reis zit er alweer bijna op. Morgen om 6.30 vertrekt de bus 🚌 naar het vliegveld ✈️ en ben ik eindelijk onderweg om mijn hostfamilie te ontmoeten!

In de tussentijd heb ik op de campus van een universiteit geslapen, hier ligt namelijk een au pair trainingsschool. De studenten en au pairs lopen er gewoon door elkaar. Dinsdagochtend werd er eerst een EHBO cursus gegeven. Heel leerzaam, maar iedereen keek uit naar de middag want dan zouden we New York ingaan! In Manhattan hebben we eerst een bustour gedaan en ik heb mijn ogen uitgekeken. Het is echt ongelofelijk hoe hoog alle gebouwen zijn daar! De tourgids was een amerikaanse vrouw die achter elk woord een “okay” plakte. Dat maakte het heel Amerikaans allemaal. In Central Park hebben we een kleine stop gemaakt en zijn we door Strawberryfields gelopen. Daarna hadden we vrije tijd en zijn we (4 britse meisjes, ik en een ander Nederlands meisje) naar Times Square gegaan. Zeker in het donker was dat heel mooi. Eenmaal terug op de trainingsschool viel ik meteen in slaap, waarschijnlijk was dat nog de jetlag. 😴

De andere twee dagen waren volgepropt met lessen. Best interessant, maar wel vermoeiend. Gelukkig was het wel heel gezellig, ik spreek namelijk meer Duits dan ik dacht en heb zo tussen de lessen door een aantal duitse en oostenrijkse vrienden gemaakt. 😂

Het is jammer om morgen alweer afscheid te moeten nemen van iedereen, maar gelukkig ga ik dan wel eindelijk mijn familie ontmoeten!

1. Gwen:
    24 augustus 2018
    Leuk janine. Geniet er veural van!
  2. Iris:
    Sjoon! Benuujd wie se dien "hostfemieliej" vinjs...
  3. Vicky:
    24 augustus 2018
    Superleuk om te lezen! Beetje jaloers... ;-) Nu wil ik ook naar NYC! Succes bij de femielie!
  4. José bremmers:
    Sjiek om te lezen!
    Succes bij de hostfemieliej!
  5. Lilian:
    24 augustus 2018
    Fijn dat je het leuk hebt gehad! En nu gaat het echt beginnen....succes!
  6. Dorien:
    Gaaf heur! NY is amazing!!!!
  7. Yvonne:
    24 augustus 2018
    Heel leuk om te lezen en mee te genieten van de ervaringen die je op doet .
  8. Marieke:
    Heeel leuk janine! Goede reis 😘✈️
  9. Amilde:
    24 augustus 2018
    Waauw, Janine wat een mooi begin van je reis. Wat een indrukken al. Goede reis maar weer en veel plezier met de kennismaking bij het gezin. Spannend ! ik kijk uit naar je blogs.
    Liefs Amilde :)
  10. Ilona Rulkens:
    24 augustus 2018
    Janine wat geweldig om te lezen. Succes bij je familie en ik weet zeker dat ze heel blij met je zijn. Dat waren wij ook altijd als je bij ons was.
    Succes.
  11. Oma en opa Steuns:
    24 augustus 2018
    Hallo Janine, hier omi, super begin van je reis. Iedereen is heel geìnteresseerd in je verhalen, op Camillus en bij de kookgroep moet ik alles vertellen, dus blijf sturen. we blijven er naar uitkijken. Groet Oma en opa. en een dikke zoen.
  12. Melissa:
    26 augustus 2018
    Leuk om te lezen Janine! Fijn dat de eerste dagen zo gezellig zijn geweest. En nog leerzaam ook... 😉
    Ik kijk al uit naar je volgende hoofdstuk.
    Succes bij je hostfamilie en vooral heel veel plezier!

Groetjes, Melissa 😘
  13. Nicolle Janssen:
    28 augustus 2018
    Gaaf Janine! Een prachtige tijd gewenst! 👍🏼
    Met die pedagogische skills zit het wel goed dus vooral genieten! 😉
  14. Lianne Simons:
    29 augustus 2018
    Gaaf Janine! Veel succes en plezier!