Week 1

1 september 2018 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

1 week zit er inmiddels al op bij mijn hostfamily. Ik had niet verwacht dat ik me na 1 week al zo thuis zou voelen hier.

In mijn eerste weekend met de familie, hebben ze me wegwijs gemaakt in hun wijk. Waar de school 🏫 ligt, de leukste speeltuinen, we zijn naar Michigan Lake gelopen en ze hebben me Wrigley Field 🏟⚾️ laten zien.

Maandagochtend om 8.00 begon mijn eerste officiele werkdag. Dat verliep eigenlijk meteen wel soepel.  Na een lekker ontbijtje 🥞 met een kop koffie ☕️ de keuken een beetje opruimen en dan gewoon doen wat nodig is: luiers verschonen, eten maken 🥪🥛, zorgen dat alles schoon blijft, kinderen naar bed brengen 🛌 enz.

Zo heb ik van maandag tot donderdag de dagen wel rondgekregen. Tussendoor heb ik kennisgaakt met de buren, vriendjes van de kinderen en hun ouders en leraren.

Vrijdag was mijn eerste echt vrije dag. Ik had de avond van tevoren besloten om een wandeling door Lincoln Park te gaan maken. Inmiddels was ik ook aardig wegwijs geworden in de buurt dus ik had het idee dat ik dat wel alleen kon doen. De wandeling begon bij het zogehete “Red Slide Park”. Hier was ik het weekend ervoor met de familie geweest, dus dat dacht ik nog wel terug te vinden. Dit ging helaas niet zo gemakkelijk als ik dacht en in plaats van 10 minuten, was ik een half uur onderweg🙈. Hierna verliep de tocht vrij soepel, langs de Lincoln Park Zoo gelopen🐘🦒🦓. Onder de  Zoo lag een heel mooi meertje en aan dat water lag een terrasje waar ik even een kopje koffie heb gedronken.

Daarna liep ik verder naar North Ave Beach. Voor mij was dat het hoogtepunt van mijn wandeling. Aan de ene kant lag Michigan Lake, dat eruitziet als een oceaan. Aan de andere kant de prachtige skyline van Chicago. Hier ben ik een tijdje gebleven. Daarna was het tijd om de bus terug te nemen. Ik moest opzoek naar de bushalte 🚏 voor bus 151 🚌. Dat was makkelijker gezegd als gedaan. Het was 1 uur later, toen ik hem eindelijk ergens zag, toen was ik al zo dichtbij huis dat ik besloot dat laatste stuk ook maar te lopen. Geen goed plan want toen heb ik een dikke 45 minuten rondjes gelopen tot ik uiteindelijk de school van de kinderen zag liggen.

Ik ben blij dat ik morgen niets gepland heb, want ik moet even bijkomen na mijn 4,5 uur durende wandeling 😅

1. Daniela hompes:
    1 september 2018
    hoi janine. wat fijn te horen dat je je er al goed thuis voelt. pfff stevige wandeling gehad haha. geniet ervan. mama had zich al verheugd op een verslag en om te Skype. groetjes daniela (collega van je moeder)
  2. Christian:
    1 september 2018
    Hahaha, je woont je hele leven in Roermond, daar verdwaal je nog, maar dan denk je wel in 4 dagen wegwijs te zijn in Chicago??
    Wel leuk om te lezen, fijn dat het goed gaat!
  3. Thijs Heitzer:
    1 september 2018
    Ziet er sjiek uit daar! Je hebt de hamburgers er al afgelopen hoor ik!😂😂
  4. Iris:
    1 september 2018
    Het allerbelangrijkste is dat je je daar goed voelt, en dat is sowieso al geslaagd. Dat moet je ook maar afwachten, dat was het aller spannendste denk ik. Leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt en over je kleine "inschattingsfoutje"...Hihi... Alles komt helemaal goed. Veel plezier daar, geniet er maar lekker van!!!
  5. Lilian:
    1 september 2018
    Wat fijn dat je je zo thuisvoelt!!
    Chicago is een ‘beetje’ groter dan Roermond dus niet vreemd dat je daar verdwaalt....maar je hebt je prima gered.😘😉
  6. Malou:
    1 september 2018
    Super leuk om te lezen dat het goed gaat daar! Geniet ervan😃
  7. Stan:
    1 september 2018
    Wat fijn dat je je daar al thuis voelt.
    PS: vergeet niet om voor de kinderen bananenpannekoekjes te maken😂😂😂
  8. Oma en opa Steuns.:
    1 september 2018
    Janine, helemaal super. Mijn bewondering voor jou stijgt met de dag. Het is wel durven wat je hebt gedaan. Ik was hopeloos verdwaald denk ik. Enfin, jij redt het wel. Thijs en Rick hebben hier gisteren gegeten, Thijs warm eten en Rick het gewone menu, die moest oud papier ophalen. Komende week ga ik je de eerste brief schrijven. Tot horens en schrijvens. Groetjes Oma en opa.
  9. Bert:
    1 september 2018
    Ha Janine. Ik had niet anders van je verwacht. Heel fijn om te horen dat dat het goed met je gaat en dat je je daar thuisvoelt. Je verhaal deed me denken aan:
    😉
    In town I pass Sal's grocery
    Barber shop on South Street
    I looked in their faces*
    They're all rank strangers to me*
    Well Veteran's Hall high upon the hill
    Stood silent and alone
    The diner was shuttered and boarded
    With a sign that just said "gone"

It's gonna be a long walk home
    It's gonna be a long walk home

Lots of love. Daddy
  10. Amilde:
    Lieve Janine
    Wat fijn dat je zo welkom bent en je draai zo snel vindt. Super om te lezen. Dat is een mooie basis om stap voor stap dat avontuur te gaan beleven. En zo te lezen zijn dat inmiddels al heel wat kilometers 😉😘
  11. Vicky:
    1 september 2018
    Hi Janine! Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat en je je al zo thuis voelt!
    Leuk wandelingetje ook.. Hahahahahha! Maar zo leer je de buurt en de stad wel goed kennen. Beetje extra avontuur! :-P
    Groetjes!
  12. Caroline & Marc:
    2 september 2018
    Hi avonturier,
    Wat een goed begin van je big adventure, en knap dat je al zo snel je draai gevonden hebt daar. Een uitstekende start, en we kijken uit naar je volgende verslagen. Erg leuk om je zo op de voet te kunnen volgen. Geniet van elke minuut! En sterkte met de spierpijn ;-)
  13. Melissa:
    3 september 2018
    Hé Janine,

Leuk weer om te lezen! Wat fijn dat de eerste week bij de familie zo goed bevallen is!
    Leuk ook om die foto's erbij te zien. Zo reizen we een beetje met je mee.
    Ik verheug me al op je volgende verslag.
    Succes verder en hou ons op de hoogte van al je avonturen.

Groetjes, Melissa

PS. Misschien kun je voor je verjaardag een TomTom vragen 😉😂