Bye Chicago

19 november 2018

Eerder dan dat ik van tevoren had gepland, verlaat ik dinsdag mijn hostfamily en Chicago al. Ik ben namelijk in rematch gegaan. Dat betekent dat ik mijn huidige hostfamily ga verlaten, om mijn jaar bij een ander gezin af te maken. Ik ga niet teveel in detail treden over de reden hiervoor, maar het komt erop neer dat het tussen mij en mijn hostouders niet zo klikte. Zij zagen mij niet als een onderdeel van het gezin, terwijl ik dat graag wel zo had gezien. Ik heb toen de beslissing genomen opzoek te gaan naar een nieuw gezin.

En na 4 dagen met een heleboel families geskyped te hebben, had ik mijn nieuwe gezin al gevonden! Ze wonen in Seattle en ik ga daar voor 1 tweejarig meisje zorgen. Dinsdag vertrekt mijn vlucht al en ga ik naar mijn nieuwe hostfamily!! Ik heb er ontzettend veel zin in en ik heb het gevoel dat ik met deze mensen wel een band op kan bouwen.

Woensdag vertrek ik samen met mijn nieuwe gezin meteen naar Bellingham (WA). Hier wonen de ouders van mijn hostdad en daar gaan we thanksgiving vieren. Ook hier heb ik heel veel zin in, en het geeft ons de kans elkaar meteen beter te leren kennen.

De minder leuke kant aan mijn vertrek is dat ik hier in Chicago toch ook wat moet achterlaten. Op de eerste plaats de kinderen natuurlijk. Ik had toch al een soort band met hen opgebouwd en het is jammer dat we om deze reden afscheid gaan nemen. Maar van de andere kant ben ik hier maar een paar maanden geweest, dus hebben we het ook allemaal wel geaccepteerd nu. Ten tweede had ik echt leuke vrienden hier. Het is heel jammer dat we zo snel alweer afscheid moeten nemen, maar we hebben wel al plannen om in contact te blijven en elkaar op te zoeken. En ik weet zeker dat ik binnen no time ook wel weer leuke vrienden in Seattle heb.

Vandaag ben ik nog naar een kerstmarkt geweest. Dat was super gezellig! Het was heel mooi verlicht en versierd. En ze hadden allemaal kerstversieringen uit allerlei verschillende landen, maar vooral uit Duitsland. Ik zit al helemaal in de kerstsferen!

1. Daniela hompes:
    19 november 2018
    hoi janine ik was al helemaal up to date via je moeder. jammer dat het niet zo was zoals gehoopt. ik vind het heel moedig van jou hoe je dit zelf heb opgelost. heel veel plezier en succes in je nieuwe gezin. maar als ik dat zo hoor gaat dat wel goed komen. groetjes daniela
  2. Amilde:
    Trots op je Janine
    Gaat helemaal goed komen in Seattle.
    De kinderen hebben een goede herinnering aan jou. Dat laat je in ieder geval achter.
    Liefs Amilde
  3. Iris:
    19 november 2018
    Sluit me aan bij deze reacties. Knap van je hoor, je mag trots op jezelf zijn!!! Veel plezier bij je nieuwe gezin, komt vast helemaal goed!
  4. Monique:
    19 november 2018
    Heej Janine, ik had er.e.a. al van je moeder gehoord. Heel veel plezier bij je nieuwe gezin. Maak er wat moois van!
  5. Bert:
    19 november 2018
    Follow that dream, I gotta follow that dream
    Keep a-movin, move along, keep a moving
    I've gotta follow that dream wherever that dream may lead
    I gotta follow that dream to find the love I need
    When your heart gets restless, time to move along
    When your heart gets weary, time to sing a song
    But when a dream is calling you
    There's just one thing that you can do
    Well, you gotta follow that dream wherever that dream may lead
    You gotta follow that dream to find the love you need.

Goed gedaan Janine ! Volg je hart...

Trouwens hele hele leuk en mooie foto's ;-)

Daddy
  6. Marieke:
    19 november 2018
    Wat jammer dat t niet klikte, maar echt super goed van je dat je het al zo snel en zo goed hebt opgelost! Veel plezier in Seattle, maar dat komt vast en zeker goed 😘😘
  7. Oma en opa Steuns.:
    19 november 2018
    Hallo Janine, je vader heeft de goeie reactie gestuurd. Helemaal super, stuur snel een adres dan kan ik je weer schrijven. Het zal wel een hele verandering zijn met eentje van twee!!! Misschien wel luiers??? Leuk verhaal, groet oma en opa.
  8. Malou:
    19 november 2018
    Hey wat jammer dat het niet geworden is wat je gehoopt had. Knap van je dat je dan de keuze maakt om verder te gaan!
    Ik wens je dan ook super veel succes bij je nieuwe avontuur en blijf je verhaal zeker volgen!
    Groetjes Malou
  9. Margriet Evers:
    21 november 2018
    Hoi Janine,
    We vonden het super leuk dat we je vrijdag gezien en gesproken hebben het was net alsof je bij ons aan tafel zat.
    Heel veel plezier in Seattle🍀😘