Thanksgiving

1 december 2018 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Toen ik vorige week bij mijn nieuwe hostfamily arriveerde, zat ik binnen 24 uur alweer in de auto opweg naar een andere stad. We gingen voor thanksgiving namelijk naar de ouders van mijn hostvader. Zij wonen in Bellingham, dit is heel dicht bij de grens met Canada. Hier had ik meteen de kans om de hele familie te ontmoeten. Het werden een paar super gezellige dagen!

De belangrijkste dag was natuurlijk thanksgiving. In de tijd dat ik daar was heb ik het hele proces van de kalkoen mee kunnen maken. Eerst werd deze gevuld en ingesmeerd, toen in de oven gebakken met een heleboel groente en saus. Na een tijdje werd hij omgedraaid en verder gebakken. De volgende ochtend werd er een heleboel tijd besteed aan het aansnijden van de kalkoen en het maken van de jus. Alles bij elkaar heeft het zeker 2 volle dagen geduurd om alle gerehten te bereiden, maar dan heb je ook wat! Ik heb die avond ontzettend lekker en veel te veel gegeten! En alsof al het eten nog niet genoeg was, stonden er ook nog 8 verschillende soorten taart klaar als dessert!

Een van de dagen dat we daar waren, hebben we een wandeling langs het strand gemaakt. Aan de overkant van het water kon je Canada zien liggen. Het was heel relaxed om even een wandeling te maken (en de kilo’s van het diner een beetje verbranden😂).

Toen we terugkwamen was het wel weer even wennen, ik was immers langer in Bellingham geweest als Seattle. Maar we hebben toen we terugkwamen onze kerstboom opgezet en klaargemaakt, dus dat gaf meteen een gezellige sfeer. Ook was ik al snel weer aan het werk, dus ik was snel gewend. Het zal wel nog even duren tot ik weer de weg kan vinden, en ook nieuwe vrienden maken heeft tijd nodig. Maar tot dusver ben ik heel blij met de keuze die ik heb gemaakt en ik heb het ontzettend naar mijn zin!

1. Monique Frissen:
    1 december 2018
    Weer een mooi verhaal. Mooi dat je zo dapper en zelfstandig je weg vindt en geen uitdaging uit de weg gaat.
  2. Iris:
    1 december 2018
    Fijn om te lezen dat je daar je plekje hebt gevonden!!! De weg en de vrienden komen vanzelf daar ben ik zeker van!!! Succes en veel plezier!!!
  3. Amilde:
    1 december 2018
    Fijn om te lezen dat je al veel mooie momenten mee hebt mogen maken.
    De rest zal ook zeker goed komen !
  4. Lindy:
    1 december 2018
    Wat fijn om te lezen dat je blij bent met je beslissing!! Mmm klinkt lekker 😋 krijg er zo honger van! 😂 Ik ben er van overtuigd dat je zo bent gewend en nieuwe vrienden hebt gemaakt! Je hebt al zoveel geleerd en gedaan!!
  5. Oma en opa Steuns.:
    2 december 2018
    Hallo Janine , hier omi, mijn tweede brief is onderweg, maar goed dat je geen vegetariër bent!!!!