Austin & New Orleans

14 februari 2019

Ik was nog geen 2 dagen terug van mijn weekendje vakantie, of ik zat alweer op het vliegveld. Deze vakantie zou wel wat langer van duur zijn, 6 dagen ging ik er tussenuit. De eerste stop was Austin, Texas.

Hier zou ik 2 volle dagen blijven, ik had hier een hostel geboekt. Toen ik daar aankwam vond ik meteen al dat er een hele gezellige sfeer hing. Er was een spoort woonkamer met een bank en tv, en achter stonden nog een heleboel tafels met stoelen. Het was dus heel gemakkelijk om hier nieuwe mensen te ontmoeten. Toen ik aankwam was het echter al best laat, dus toen ben ik eigenlijk meteen naar bed gegaan. De volgende ochtend ben ik toen eerst in mijn eentje Austin gaan verkennen.

Eerst wilde ik graag de Capitol Building gaan bekijken. Austin is namelijk de hoofdstad van Texas. Het gebouw is overdag gratis opengesteld voor publiek. Het was best indrukwekkend om daar door de gangen en kamers te lopen, maar na een dik half uur had ik het ook wel weer gezien. Toen ik buiten kwam was het zonnetje lekker gaan schijnen en was het heerlijk weer. Toen heb ik een hele mooie wandeling gemaakt langs het water.

Toen ik ’s avonds uitgeput weer terugkwam, heb ik met een paar andere mensen nog een film gekeken. Uiteindelijk lag ik toch al vroeg in bed, maar dat is niet erg. De volgende ochtend deed ik het lekker rustig aan, het meeste had ik de dag ervoor toch al gezien. Ik heb met wat mensen gepraat, koffie erbij en daarna even een boekje lezen. Op een gegeven moment zat ik met een aantal mensen te praten  over wat we doe dag wilden doen. Niemand had eigenlijk een idee, dus stelde ik voor naar het formule 1 circuit te gaan.

Dit kwam perfect uit, ik had namelijk geen auto, dus nu had ik de kans het circuit te zien! We zijn toen met z’n vieren in de auto gestapt en 20 minuten later waren we er. Ontzettend gaaf om te zien dat circuit! We konden de tribune op om de start/finish te bekijken en daarna zijn we zelfs nog de baan opgelopen! Onderweg terug zijn we nog ergens gestopt om te eten en toen weer terug naar het hostel. Voor een dag zonder verdere plannen, werd het uiteindelijk dus een hele geslaagde dag! Ik vond het ook wel jammer om alweer afscheid te moeten nemen die avond, we waren in 1 dag toch wel bevriend geraakt. Maar ik keek er ook erg naar uit om Columba weer te zien in New Orleans. Zij was een van mijn beste vriendinnen in Chicago.

Het weerzien van ons was wel even vreemd, we hadden elkaar nu toch al 3 maanden niet gezien. Dat zette me ook aan het denken over mijn terugkomst in Nederland straks, na 12 maanden te zijn weggeweest zal dat toch ook wel weer heel erg wennen zijn. Maar na 10 minuten was het weer als vanouds gezellig en hebben we elkaar alles verteld wat er de afgelopen maanden was veranderd. Eerst hebben we onze koffers naar onze airbnb gebracht en daarna zijn we naar het French Quarter gegaan.

Hier hebben we de toeristische dingen bezichtigd en lekker gelunched. Daarna hebben we een beetje gewinkeld en nog wat meer bekeken. In de late middag moesten we natuurlijk de beroemde Beignets uit New Orleans proberen, ongelofelijk lekker waren die! Toen zijn we teruggegaan naar de airbnb om ons een beetje op te frissen en te eten. ‘s Avonds wilden we namelijk nog uitgaan op bourbonstreet.

Heel jammer dat ik geen 21 ben want daardoor konden we nergens maar binnen. Hierdoor zijn we echter wel naar een heel mooi jazzconcert gegaan. Anders zouden we daar nooit zijn gekomen, maar het was de enige plek waar ik binnen mocht. Daar hebben we echt een fantastisch concert gezien! Een groep muzikanten speelde jazz die typisch is voor New Orleans. Normaal ben ik niet zo’n fan van jazz, maar dit vond ik echt prachtig!

De volgende dag moest Columba helaas alweer terug. We hebben we nog samen kunnen lunchen, maar daarna moesten we toch afscheid nemen. Ik heb die avond nog in een hostel geslapen, en ben toen de volgende dag ook weer teruggevlogen.

Ik was er toen ook wel weer aan toe om gewoon weer te werken. Ik had mijn hostkindje toch wel gemist en het is ook fijn om weer in een normaal ritme te komen. Op de een of andere manier was deze week vakantie namelijk vermoeiender dan elke andere week tot nu toe!😅

1. Iris:
    14 februari 2019
    Sjiek Janine! Weer vanalles meegemaakt. Knap hoe je er steeds opnieuw alleen op uittrekt, geniet er maar van...! Hier thuis vermaken we ons ook prima. 😉 Hoeven ons in de weekenden niet te vervelen. Jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar er zijn foto’s en flimpjes genoeg om achteraf te bekijken of om nu al toe te sturen! Groetjes, Enjoy!
  2. Oma en opa Steuns.:
    14 februari 2019
    Lieve Janine, bedankt voor je super leuke pakketje. Ik heb het iedereen laten zien, want we hadden hier de verjaardag van Opa. Geweldig, ik ben zo trots op jou. Ik mis je wel heel erg, maar 2019 is aan de gang en een jaar vliegt zo voorbij. Evengoed, veel groetjes van opa en oma en dit weekeinde ga ik aan een nieuwe brief beginnen, Dikke kus en doei!!!